Šiandien yra tinkamiausia diena pagalvoti apie jūsų verslo strategiją

6 Aug 2017

Kaip nueiti kažkur, jei nežinai, kur eini?

/
Paskelbė

Didelė dalis Lietuvos verslo eina būtent šiuo nežinios keliu. Vieniems sekasi geriau, kitiems – blogiau. Neturėdami strategijos ir gyvendami esamuoju laiku, jie nežino, kodėl daro tai, ką daro, ko siekia, ar tai, ką daro, veikia, ir ką daryti po to. Jei skaitote šį straipsnį, jūs esate teisingame kelyje.

Be verslo strategijos – nei žingsnio

Reklama socialiniuose tinkluose, bendradarbiavimas su tinklaraštininkais, ryšiai su visuomene, svetainių optimizacija paieškos sistemoms, Adwords reklama, TV laidų rėmimas, renginiai, tiesioginis marketingas – populiarios priemonės, kurių šiandien imasi verslas savo uždaviniams įgyvendinti. Dažnai šios priemonės neduoda laukiamų rezultatų, arba tie rezultatai yra per brangūs ir trumpalaikiai, nes trūksta koordinavimo, tos priemonės nepadeda siekti aukščiausių verslo tikslų – trūksta verslo strategijos.

Verslo strategija nėra prabanga, kurios reikia tik stambiems verslams. Jos reikia kiekvienam pradedančiam verslui, reikia augančiam verslui, reikia metinius verslo planuos ruošiančiam stambiam verslui. Kaip žinoti, ar jūs turite strategiją? Pabandykite įvardinti savo verslo idėją. Koncepciją, kaip augsite. Klientui naudingu būdu. Jei galite įvardinti jūsų verslo teikiamos naudos klientui idėją, natūraliai rasite nišą rinkoje, jūsų verslas bus reikalingas žmonėms. Kitų atveju tiesiog dalyvausite susistumdyme dėl klientų grynosios reklamos pavidalu, ir tai jums kainuos daugiau pinigų. Strategija taupo. Turėdami strategiją galite vertinti progresą ir tikslus bei nukrypimą nuo jų. Galite pakoreguoti kursą prieš atsitinkant nelaimei. Turėdami gerą strategiją ir taktiką, pasieksite tikslus, ar bent jau žinosite, kodėl jų nepasiekėte.

Pastrateguokim. Nuo ko pradėti?

Pirmiausia – verslo tikslas, tada – verslo strategija, paskui – įgyvendinimo taktika.

1. TIKSLAS

Tikslas turi būti kažkas ambicingo, tačiau pasiekiamo. Įmonės tikslas ar tikslai priklauso nuo verslo modelio ir įmonės augimo stadijos. Pradedančio verslo ar įmonės, išleidusios naują produktą, tikslas gali būti įsitvirtinti rinkoje, rasti savo poziciją. Pelningai veikiančio verslo ar finansavimą gavusio startuolio – ambicingas augimas. Idealiuoju atveju tikslas turėtų būti nusakomas SMART forma:

  • Specific – tikslus, tiesiogiai susijęs su iššūkiu ar galimybe.
  • Measurable – išmatuojamas kiekybiniais ar kokybiniais parametrais.
  • Actionable – paveikus, minimi resursai tikrai gali pagerinti veiklos rezultatus.
  • Relevant – aktualus, susijęs su sprendžiama verslo problema.
  • Time – related – išreikštas laike, gali būti stebimas pokyti laike norint vertinti raidos tendencijas.

„Padidinti žinomumą“, „sustiprinti klientų pasitikėjimą“, „sustiprinti prekių ženklą“ – prastai suformuluoti tikslai, nes nėra išmatuojami ir riboti laike ar resursais. „Per metus padidinti dalį klientų, kurie renkasi didesnės vertės paslaugų paketus.“ – taiklesnis tikslas, tačiau dar reikėtų patikslinti klientų dalies augimo skaitinę reikšmę, pvz., „20 proc. padidinti dalį klientų …“.

2. VERSLO STRATEGIJA

Verslo strategija – tai „kodėl“ ir „kaip“ viename. Tai jūsų verslo teikiamos naudos klientui idėja, koncepcija, kaip galėtų būti pasiektas tikslas. Dažnai strategija nėra kažkas sudėtingo, bet genialumas juk ir slypi paprastume 🙂 O geros strategijos dažnai gimsta iš įžvalgų apie klientų poreikius. Pereikime prie pavyzdžių. Klasikinis, bet dėl to ne mažiau geras pavyzdys yra apie karą:

  1. Tikslas – laimėti karą.
  2. Strategija – skaldyk ir valdyk.
  3. Taktika:
  • pasamdyti šnipus
  • paskleisti klaidinančią informaciją
  • sudaryti sąjungą su …
  • ir t.t.

Antras pavyzdys – gerai žinomas kepimui naudojamos sodos prekės ženklas JAV. Pradėjus kristi sodos pardavimams dėl pasikeitusių vartotojų įpročių, įmonė iškėlė tikslą rasti naujų sodos panaudojimo būdų. Taip gimė strategija – soda kaip ekologiškų valymo priemonių pagrindas. Strategija gera tuo, kad ne tik sprendžia įmonės pardavimų kritimo problemą, bet siūlo naują produktą tam pačiam klientų segmentui, kuris jau žino tą prekių ženklą, juo pasitiki, ir turi poreikį valyti namus nekenksmingomis priemonėmis. Įgyvendinti šią strategiją galima pasitelkiant bet kokias įprastas taktines priemones, kaip:

  • televizijos reklama naujai valymo priemonių linijai su soda,
  • pozicija prekybos tinklų lentynose,
  • valymo priemones išbandžiusių tinklaraštininkų atsiliepimai,
  • reklama socialiniuose tinkluose.

Trečias – pavyzdys iš Lietuvos, kaip „KG Group“ pereina nuo žaliavų gamybos link galutinių vartotojams skirtų produktų. Pasimėgaukim skirtumu tarp strategijos ir taktikos.

3. ĮGYVENDINIMO TAKTIKA

Taigi, taktika yra įprasti, kasdien atliekami veiksmai, kurių imamasi strategijai įgyvendinti. Veiksmai turi būti susiję su tikslu ir būti išmatuojami.

strategy

Nuotrauka iš http://charliesaidthat.com

Įvairi reklama, fizinės ir virtualios prekybos vietos, techniniai sprendimai, personalo mokymai, pakartotinių pardavimų skatinimas ir panašiai yra tiesiog taktiniai veiksmai. Atskiras veiksmas gali būti labai svarbus, sudėtingai valdomas, ir turėti savo žemesnio rango strategiją, bet ji turi padėti įgyvendinti aukščiausius verslo tikslus sutinkamai su verslo strategija. Svarbu, kad visi taktiniai veiksmai drauge padėtų įgyvendinti strategiją ir pasiekti verslo tikslus.

Verslo strategija padeda augti

Nors pačią strategiją galima laikyti idėja, realiai ji yra įmonės strateginio plano ar marketingo strategijos pagrindas. Strategija turi derėti su misija, vizija, vertybėmis. Turite pagalvoti apie savo produkto savybes, klientus, konkurentus, visus verslo aspektus, kurie gali turėti įtakos tikslams pasiekti. Ir, svarbiausia, nepamirškite, kad verslas, kaip ir žmogus, turi augti. O tam yra tik trys būdai:

  1. Padidinti klientų skaičių.
  2. Optimizuoti (dažniausiai padidinti) kiekvieno kliento mokamą kainą.
  3. Padidinti kiekvieno kliento pirkimų dažnumą.

O ar jūsų verslo strategija numato kelią, kaip augti? Jei ne, šiandien yra tinkamiausia diena pagalvoti apie jūsų verslo strategiją.

 

Palikti atsiliepimą