strategy@brandplans.lt+370 610 611 99 EN

Verslo modelio kūrimas

Verslo idėjos modeliavimas yra verslo plano alternatyva. Juk ne visada reikia iš karto imtis išsamaus verslo plano. Kai aktualu žinoti, kaip geriausiai įgyvendinti verslo idėją, bet dar nėra reikalo pateikti detalų verslo planą finansinei institucijai ar planuoti rinkodaros veiksmus, gali praversti verslo modelio kūrimo paslauga. Jos pagrindas – verslo modelio drobė pagal „The Business Model Canvas“, kurios lietuvišką versiją galite parsisiųsti čia.

Verslo modelio drobės taikymo nauda:

  • Išgryninamas unikalus vertės pasiūlymas, jūsų verslo širdis.
  • Parodoma, kaip kuriama vertė pasiekia klientą.
  • Visas verslo modelis telpa viename puslapyje ir vizualiai atskleidžia ryšius tarp kertinių verslo elementų.
  • Modelis padeda suvokti, kas yra svarbiausi verslo sėkmės veiksniai, kur slypi rizika, ką reikia tobulinti.
  • Verslo idėjos modelio dizainą galima naudoti pristatant idėją investuotojams, komandai, diskutuoti ir lanksčiai modifikuoti atsižvelgiant į pasiūlymus.

Kaip tobulinti verslo idėją naudojant verslo modelio drobę, skaitykite čia.

Kas sudaro verslo modelio kūrimo paslaugą?

VERSLO MODELIO KŪRIMAS

Verslo modelio kūrimo rezultatas – 7-9 psl. svarbiausios informacijos apie verslo idėją:

  • Mini rinkos apžvalga
  • Verslo idėjos modelis (kitaip vad. „verslo modelio drobė“, parsisiųskite lietuvišką versiją)
  • Unikalus vertės pasiūlymas (produkto aprašas, konkurencinio pranašumo išgryninimas)
  • Stiprybės – Silpnybės – Galimybės – Grėsmės (SSGG, arba SWOT)
  • Verslo idėjos pristatymas

Tai yra pagrindas būsimam verslo planui.

Kam aktualu naudoti verslo modelio drobę?

  • Pradedantiems verslininkams, abejojantiems savo idėjos gerumu, ir ypač tiems, kurie tiki, kad turi labai gerą verslo idėją.
  • Startuoliams, nežinantiems, nuo ko pradėti ieškoti investuotojų.
  • Verslams, ieškantiems būdų optimizuoti veiklą, išgryninti vertės pasiūlymą, atsisakyti organizacinio balasto.

Daugiau apie verslo modelį

Verslo sėkmė priklauso nuo daugelio faktorių. Kad gautumėte pelną, reikia suteikti pakankamai vertės pakankamam kiekiui žmonių. Jei produktas turi išskirtinių savybių ar tenkina specifinį poreikį, yra išnaudojami ypatingi, niekam kitam neprieinami resursai, puiku. Galbūt darote tą patį, ką sėkmingai daro šimtai kitų. Kodėl gi ne. O gal verslo konkurenciniu pranašumu taps tai, kaip jis suorganizuotas?

Verslo modelis – tai organizacijos vertės suvokimo, kūrimo ir teikimo logika.

Turint verslo modelį, rekomenduojama stengtis sukurti veikiantį verslo idėjos prototipą ir išeiti į rinką, pasirodyti klientams, kad suprastumėte, kas jiems patinka, kas veikia, kas ne, kada perka, ką reikia tobulinti. Nėra geresnio sprendimų priėmimo šaltinio nei objektyvus testavimas. Tada toliau tobulinti prekes ir paslaugas jau pagal realią rinkos informaciją. Taip sutaupysite pradinių kaštų ir, tikėtina, geriau atspindėsite klientų poreikius ir išvengsite brangiai kainuojančių klaidų.

Daugiau apie verslo modelio drobę anglų kalba čia.