strategy@brandplans.lt+370 610 611 99 EN

Verslo, marketingo ar reklamos strategija?

3 Jul 2018

Kokios strategijos reikia jums: agentūros pasirinkimo gidas

/
Paskelbė

Teorija yra neįtikėtinai paprasta. Visų pirma iškeliamas tikslas. Ir tada yra strategija, kuri atsako į klausimą, ką mes darysime, kad tą tikslą pasiektume, ir taktika, kuri apibrėžia veiksmų planą, kaip mes įgyvendinsime strategiją. Na, tarkime, jei tikslas yra pabuvoti visuose pasaulio žemynuose, tai strategija galėtų būti plaukti laivu, o taktika – tikslus kelionės maršrutas apibrėžtas laiku ir sąnaudomis. Viskas skamba logiškai ir pagrįstai. Tai kodėl tada pasižvalgius po Lietuvos ir pasaulio rinkas paaiškėja, kad visi kuria strategijas, bet niekas nekuria taktikų? Ir kodėl reklamos agentūros sukurtą strategiją nunešus į kitą agentūrą paaiškėja, kad turi visai ne strategiją?

O gi todėl, kad egzistuoja skirtingo lygio strategijos ir taktikos. Kiekviena aukštesnio lygio taktika tampa žemesnio lygio strategija. Pasakojam detaliau per marketingo prizmę.

1. Verslo strategija

Viskas prasideda nuo pačios viršūnėlės – verslo tikslų. Tai galėtų būti įsitvirtinimas rinkoje, augimas ar stabilios pozicijos išlaikymas. Gerokai plačiau apie verslo strategiją galite paskaityti ankstesniame įraše. Verslo strategijos įgyvendinimo taktika bus sudaryta iš veiksmų, numatančių, ką kiekvienas įmonės skyrius turi padaryti. Pavyzdžiui, verslo strategijoje galėtų būti apibrėžta, kokiame rinkos segmente verslas veiks. Ir, nors verslo strategijos lygmenyje tai puiki taktika, marketingo skyriaus lygmenyje toks pareiškimas nenumato konkrečių veiksmų, todėl yra tikslas.

2. Marketingo strategija

Taigi, marketingo skyrius, gavęs nurodymą, kokiame rinkos segmente įmonė vykdys veiklą, tai traktuoja kaip tikslą ir, žinoma, kuria savo strategiją ir taktiką. Marketingo strategija apibrėžia tikslines auditorijas, prekės ar produkto išskirtinumą, kainodarą, distribuciją. Tuo tarpu marketingo taktika apima komunikacijos planą, konkrečius pasiūlymus klientams, jų išsidėstymą laike ir konkrečius biudžetus. Iš čia išplaukia tikslai reklamai, viešiesiems ryšiams, klientų aptarnavimui, produkto vystymui.

3. Reklamos kampanijos, arba komunikacijos strategija

Ir vėl scenarijus kartojasi. Marketingo lygmenyje esantis taktinis veiksmas yra tikslas reklamos strategijos lygmenyje. Reklamos strategija apibrėžia kampanijos idėją ir koncepciją, o taktika nusako komunikacijos kanalus, žinučių variacijas skirtinguose kanaluose, reikalingus turinio formatus. Didelėse įmonėse šiame etape galėtų papildomai atsirasti atskiros viešųjų ryšių strategijos, skaitmeninės komunikacijos strategijos, socialinių tinklų strategijos ar net komunikacijos per nuomonės formuotojus strategijos.

Tai kaip nusipirkti jums reikalingą strategiją?

Išgirdus šį klausimą kaip ir peršasi akivaizdus atsakymas – išsiaiškinti, ką gausite pirkdami strategiją. Tai nėra lengvas klausimas. Dažniausias atsakymas bus:

  • konkurentų analizę,
  • strategiją,
  • strategijos įgyvendinimo planą (suprask, taktiką).

Ir šis atsakymas tinka bet kuriam strategijos lygiui. Nes konkurentų analizė gali reikšti, kad gausite lentelę, kur surašyta kokią rinkos dalį užimate jūs ir konkurentai, bet lygiai taip pat gali reikšti, kad gausite apžvalgą kiek ir kokių žinučių konkurentai dalinasi socialinės medijos kanaluose. Ir viena, ir kita gali būti labai naudinga, arba labai nenaudinga, priklausomai nuo lūkesčių. Tad reikia pasidomėti, kuriuos verslo procesus apims strategija. Reklamos ir kūrybinės agentūros dažniausiai apsiriboja komunikacijos strategija. Marketingo agentūra galbūt galės jums pasiūlyti išsamią rinkodaros ar verslo strategiją.

Dar vienas neblogas būdas išsirinkti tinkamus partnerius yra suformuluoti labai aiškų tikslą:

  • Jei suformuluotas tikslas skatina apibrėžti veiklos sritis ir kryptis, jums reikalinga verslo strategija.
  • Jei tikslas reikalauja apsvarstyti kainodarą, distribucijos kanalus, tikslines auditorijas ar keisti patį produktą – kalbame apie marketingo strategiją.
  • Jei tikslai keliami komunikacijai, greičiausiai kalbame apie reklamos kampanijos, arba komunikacijos strategiją.

Net jei patys ne visai tiksliai identifikuosite strategijos lygmenį, suformuluotas tikslas padės atsijoti tinkamus partnerius: jei ateisite su tikslu tapti lyderiais tam tikrame rinkos segmente, agentūros, dirbančios kampanijų taktiniame, lygmenyje grįš su begale klausimų. O jei ateisite su tikslu tapti labiausiai įtraukiančiu prekės ženklu instagram‘e – su verslo strategijomis dirbančios agentūros jums parekomenduos kreiptis tiesiai į su įgyvendinimo lygmenyje dirbančiomis reklamos ar komunikacijos agentūromis.

Palikti atsiliepimą