strategy@brandplans.lt+370 610 611 99 EN

Kalėdinis rinkodaros strategijos atvejis (1 dalis)

2 Sep 2017

Rinkodaros strategija: pavyzdys, kaip profesionaliai sukurti strategiją

/
Paskelbė

Kaip pirmas sniegas kelininkus, taip Šv. Kalėdos verslininkus dažnai užklumpa netikėtai. Kam ruoštis, jei visi ir taip perka? Visgi, jei jūsų prekių ar paslaugų pardavimai elastingai reaguoja į šventiškas žmonių nuotaikas, jei norite pasiekti savo pardavimų tikslus, kalėdinei kampanijai turėtumėte pradėti ruoštis jau prieš 3-4 mėn. Nuo ko pradėti? Jums reikės:

  • turėti kalėdiniu laikotarpių perkamų prekių,
  • pritraukti tikslinius, potencialius klientus,
  • subalansuoti srautus skatinant kuo ankstesnius pardavimus.

Bet tai dar ne viskas. Kad jūsų verslo komunikacija kalėdiniu laikotarpiu nebūtų atsitiktinių, vienas kito neskatinančių veiksmų kratinys, jums reikia verslo strategijos. BrandPlans.lt Kalėdų rinkodaros straipsnių ciklas padės pasiruošti ir sukurti savo rinkodaros strategiją bei komunikacijos ir pardavimų skatinimo planą. Pirmoje dalyje aptarsime strateginius aspektus, antroje – veiksmų planą. Aiškumo dėlei naudosime išgalvotą, bet iškalbingą pavyzdį. Straipsniuose rasite nuorodas ir galėsite nemokamai parsisiųsti rinkodaros strategijos ir plano šablonus, kad viską išbandytumėte patys.

Universalios strategijos nėra

Turbūt neįmanoma pasiūlyti prekės, kuri būtų geriausia Kalėdų dovana kiekvienam. O ar galite būti prekybos vieta, kur dovaną išsirinks kiekvienas? Jei tikrai turite didelį asortimentą… O jei konkurentai turi dar didesnį? Reikia kažko kito. Įdomesnių prekių, geresnės kainos, patogesnio pristatymo, kitų savybių, kurių kombinacija jums suteiktų unikalumo kliento akyse. Jei jūsų verslas yra paslaugos, opiausia problema yra laikas. T.y., kaip priimti kuo daugiau klientų, kai visi nori tuo pačiu laiku, o valandos paroje ribotos?

Universalios rinkodaros strategijos visiems verslams ir visiems klientams nėra. Skirtingos priemonės bus aktualios prekėms, paslaugoms ir prekybos vietoms. Priklausys nuo to, ar dirbate verslas verslui, ar verslas galutiniam vartotojui srityje. Šiame straipsnių cikle didžiausią dėmesį skirsime „prekės galutiniam vartotojui“ atvejui.

Prisiminkime, kad strategija nėra veiksmų planas. Tai yra koncepcija, idėja, kaip jūs augsite klientui naudingu ar įdomiu būdu. Kartais strategija gimsta iš nuojautos, kartais – tik atlikus išsamų rinkos tyrimą ir išgryninus unikalų vertės pasiūlymą. Pasitikrinti, ar einate teisingu keliu, padės 6 paprasti klausimai: KAS, KUR, KOKS, KĄ, KODĖL ir KAIP.

6 klausimų rinkodaros strategija

Žadėtasis pavyzdys. Neįmanoma perteikti visos rinkodaros teorijos, bet tiksliai atsakius į teisingą klausimą galima gauti gerą rezultatą. Tad pabandykime kartu. Kalbėsime apie Kalėdų Senelį, kuris kasmet perka bent vieną naują maišą dovanoms nešti.

6 klausimų RINKODAROS STRATEGIJA
KAS yra idealus klientas? Tikslinis segmentas
Profilis:

1. Kalėdų senelis, dar vadinamas Santa Claus, Died Moroz ir t.t. Vyresnio amžiaus vyras, ilga balta barzda, didžiąją dalį metų praleidžia šiaurėje besiruošdamas Šv. Kalėdoms. Mažai juda, sveikatos būklė vidutiniška. Geras humoro jausmas.

2. Tėvai, apsimetantys Kalėdų seneliais.

Problema / poreikis: talpus maišas, lengvai randama reikiama dovana, nesunku nešti.
KUR rastumėte daugiausia klientų? Elgsena
Šiaurės ašigalyje, Kalėdų Senelių konferencijoje rudenį, šventiniu laikotarpiu – žmonių susibūrimo vietose, darželiuose, mokyklose, prekybos centruose. Visus metus – Kalėdų senelių grupėje facebook.

Tėvus, apsimetančius Kalėdų seneliais, galima rasti bet kur, patogu segmentuoti socialiniuose tinkluose ir pagal Google paieškas.

KOKS jūsų veiklos tikslas? Rodikliai
Misija: Padaryti, kad dovanoti būtų smagiau, negu gauti.
Rezultatas: parduoti 30 000 maišų per keturis mėnesius (spalis- lapkritis – gruodis – sausis).
pasiūlysite kliento poreikiams tenkinti? Produktas
Produktas: neribotos talpos dovanų maišas, akimirksniu randantis reikiamą dovaną.
Savybės: talpa neribota, dovanos patenka į kitą dimensiją, todėl nesudaro svorio. Veikia automatinė dovanos parinkimo sistema pagal gavėjo vardą.
KODĖL klientai turėtų pirkti iš jūsų? Unikalus vertės pasiūlymas
Nauda / suteikiama vertė: dovanojimo malonumas. Kalėdų seneliui neskauda nugaros nešant maišą, tačiau maišo talpa – neribota. Reikiama dovana randama akimirksniu, vaikams tenka trumpiau laukti.
Kuo išsiskiriate iš konkurentų: konkurentai turi alternatyvų didelei maišo talpai. Išsiskiriame greitu, automatizuotu dovanos radimu maiše.
KAIP pateiksite idėją? Prekių ženklas
Santa’s SmartaBag yra naujas Kalėdų Senelių darbo priemonių standartas, dovanojimą paverčiantis tikru malonumu. Santa’s SmartaBag prekių ženklo savybes iliustruoja:

  • Kalėdų senelis, kuriam dirbti taip lengva, kad jis nepavargsta, ir gali džiaugtis švente kartu su vaikais.
  • Kalėdų senelis, kuris nejaučia nugaros skausmo ir desperacijos ieškodamas reikiamos dovanos savo didžiuliame maiše.

Kadangi Kalėdų senelis yra vyresnio amžiaus, mažiau imlus naujovėms, komunikuojant svarbu akcentuoti, kad maišas atrodo visiškai įprastai, juo naudotis labai paprasta. Svarbu kuo anksčiau paleisti kuo daugiau pavyzdžių į rinką, kad seneliai galėtų apžiūrėti vienas kito maišus, įsitikinti, kad tai smagu ir nesudėtinga.

Turėdami strategijos įžvalgas tokiu formatu jau žinosime, kokį jausmą turėtume sukurti klientui, kad jis norėtų atlikti tai, ko mes iš jo tikimės. Ir vadovausimės tuo pasirinkdami įgyvendinimo priemones.

Visgi, Kalėdų seneliai egzistuoja idealiame pasaulyje. Realybėje gali būti sudėtingiau. Kažkas atrodo taip savaime suprantama, kad net sunku suformuluoti. Prekė originali, o kaip, pasakyti sunku. Veikia tobulai, bet neapleidžia nuojauta, kad konkurentai naudą perteikia suprantamiau. Nieko baisaus, reikia pagalvoti, kokiu verslo elementu galite išsiskirti klientui naudingu ar įdomiu būdu. Detaliau tokias taktines gudrybes aptarsime kitą savaitę straipsnyje apie kalėdinį rinkodaros planą.

Nemokamą rinkodaros strategijos šabloną savo verslui galite parsisiųsti čia.

Palikti atsiliepimą