strategy@brandplans.lt+370 610 611 99 EN

Logotipas – tik ledkalnio viršūnė

24 Feb 2018

Prekinio ženklo kūrimas: logotipas – tik ledkalnio viršūnė

/
Paskelbė

Prekinio ženklo kūrimas: logotipas – tik ledkalnio viršūnė

prekes-zenklo-kurimasprekės ženklas – prekinis ženklas – logotipas – brandas – brandingas – ženklodara

Prekinis ženklas ir logotipas yra labai susiję, bet skirtingi dalykai. Visgi prekinį ženklą ir logotipą dažnai painioja ne tik patys verslininkai, bet ir dizaineriai bei reklamos agentūros. Tad ieškodami, kas sukurs jums prekinį ženklą, įsitikinkite, kad kalba eina apie daugiau nei logotipo kūrimą ar firminį stilių.

Prekinis ženklas

Prekinis ženklas, dar vadinamas brandu, iš tikrųjų yra tai, ką apie jus galvoja, jaučia ir supranta jūsų klientas, net jei neturite logotipo:

  • Prekinis ženklas yra visos patirtys, įspūdžiai ir žinios, kuriuos žmogus įgyja susidurdamas su jūsų produktu, organizacija ar komunikacija.
  • Tai yra labiau suvokiamos emocinės ir funkcinės naudos, nei tikros jūsų prekės ar paslaugos savybės bei funkcijos.
  • Prekinį ženklą puikiai išreiškia savybės, pagal kurias jus atpažįsta, net jei nemato pavadinimo ar logotipo. Kaip VW Beatle, atpažįstamas iš formos. Beje, registruoti prekių ženklu galima ne tik logotipus 🙂
  • Prekinis ženklas yra jūsų pozicijos rinkoje pagrindas ir jūsų konkurencinis pranašumas.

starbucks-scetchPrekinio ženklo kūrimas prasideda nuo produkto ar organizacijos pažinimo, vertybių supratimo, unikalaus vertės pasiūlymo išgryninimo ir pozicionavimo. Būtina atlikti konkurentų tyrimą, susipažinti su jų komunikacija, stipriosiomis ir silpnosiomis pusėmis, išsiaiškinti, kuo jūs galite išsiskirti ir pritraukti savo klientą. Klientas yra bene svarbiausias veikėjas jūsų scenarijuje. Idealu kuo geriau pažinti savo klientą, žinoti ne tik jo demografines savybes, bet suprasti jo elgesio motyvus, pasaulio suvokimą, prioritetus. Tik tuomet gali būti sudaroma prekinių ženklų architektūra, galvojamas pavadinimas ir grafinis simbolis – logotipas. Prekinio ženklo kūrimas apima pamatinius verslo elementus, kaip vizija, misija, pozicionavimas, pagrindinė žinutė. Taip pat gali būti aprašomi verslo procesai, stengiantis, kad kiekvienas prekinio ženklo ir kliento sąlyčio taškas kurtų kuo geresnę kliento patirtį ir perteiktų svarbiausias prekinio ženklo savybes.

Prekinio ženklo logotipas

Kaip jau supratote, logotipas tėra ledkalnio viršūnė. Jūsų verslas gali veikti be logotipo. Jūsų verslo procesai gali kurti tokią unikalią vertę, kurią klientai pasąmoningai identifikuos kaip prekinį ženklą. Bet jūsų logotipas be verslo procesų yra geriausiu atveju gražus paveikslėlis.

back-of-a-starbucks-logo-500x916Logotipas yra lengvai atpažįstamas dizaino elementas, kurį sudaro vaizdas, tekstas, spalvos, ženklai … Logotipas yra vienas iš prekinio ženklo elementų, kurio darbas yra:

  • užmegzti ryšį su klientu per kuriamas asociacijas,
  • reprezentuoti prekinio ženklo žinutę ir poziciją rinkoje,
  • komunikuoti jūsų prekinio ženklo išskirtinumą.

Gerai sugalvotas logotipas kartu su prekinio ženklo strategija padeda efektyviai pasiekti jūsų tikslinę auditoriją, ją sudominti kuriama unikalia verte, naudomis. Visgi pirmas žingsnis yra prekinio ženklo strategijos kūrimas. Logotipo kūrimas ir kiti dizaino, firminio stiliaus, darbo aprangos kūrimo darbai turėtų būti atliekami pagal prekės ženklo strategiją. Tai nereiškia, kad logotipo kūrimas yra nesvarbu. Netgi labai svarbu, todėl logotipo kūrimą laikant vienu iš prekinio ženklo kūrimo etapų galima pasiekti, kad logotipas ne tik jums patiktų, bet padėtų pasakoti prekinio ženklo istoriją.

Palikti atsiliepimą