strategy@brandplans.lt+370 610 611 99 EN

Ženklai, kurie sugeba užmegsti emocinį ryšį, turi stiprų konkurencinį pranašumą

prekės ženklo archetipai
23 Lap 2018

Testas: jūsų prekės ženklo archetipas

/
Paskelbė

Anksčiau esame kalbėję apie 12 archetipų, būdingų prekės ženklams, filmų herojams ir žmonėms. Vien perskaityti trumpus ir lakoniškus aprašymus nepakanka, kad galėtum etiksliai atsakyti sau į klausimą – koks gi tas mūsų prekės ženklo archetipas? Ir taip yra todėl, kad gryni archetipai praktiškai neegzituoja. Žinodami dominuojantį archetipą, lengviau išlaikysite prekės ženklo nuoseklumą viešojoje komunikacijoje ir aptarnaudami klientus. Šis 5 klausimų prekės ženklo testas gali būti naudojamas keliais tikslais.

Ar esame ten, kur norime būti?

Jei norite išsiaiškinti ar jūsų vizija sutampa su realybe, prekės ženklo testą pildykite du kartus: vieną kartą pildykite nuoširdžiai vertindami esamą situaciją, antrą kartą – vertindami idealią, norimą situaciją. Taip pamatysite, ar paveikslai sutampa, ir kur link norite judėti.

Ar vienodai suvokiame prekės ženklą?

Jei su prekės ženklu nebuvo dirbama nuosekliai ar prie jo dirba keli žmonės, yra tikimybė, kad testą pildant skirtingiems žmonėms, atsakymai skirsis. Duodant užpildyti prekės ženklo testą skirtingiems žmonėms galėsite įvertinti, ar prekės ženklas yra nuoseklus. Yra visiškai normalu, jei prekės ženklo matymas klientų akimis ir darbuotojų akimis skiriasi, kadangi ir santykis su klientais ir su darbuotojais yra kitoks. Visgi, abiejų grupių kertinės vertybės turėtų sutapti. Didesnis iššūkis yra tada, kai vertinimai nesutampa, tarkim, tarp aukščiausio lygio vadovų ar tarp žmonių, turinčių sąlyčio taškų su klientais.

Archetipai yra naudojami istorijose, religijoje, mituose ir mene. Jie yra taip giliai įsišakniję, kad yra lengvai suprantami ir įsisavinami žmonių. Nuosekliai naudojant architepus, prekės ženklai tampa lengvai suprantami, nuspėjami ir sukuria saugumo jausmą. Harvardo profesoriaus G. Zaltman teigimu, 95% mūsų sprendimų pirkti yra pasąmoniniai, o ne loginiai. Tai reiškia, kad prekės ženklai, kurie sugeba užmegsti emocinį ryšį, turi stiprų konkurencinį pranašumą.

Turėdami savo prekės ženklo archetipą galėsite pradėti pasakoti savo prekės ženklo istoriją. Plačiau apie tai papasakosime kitame straipsnyje.

Susiję straipsniai:

Koks jūsų prekės ženklo archetipas?
Prekės ženklo pozicionavimas
Lemtingos klaidos, kuriant naujus prekių ženklus

Palikti atsiliepimą