Logotipas - tai ne šeimos herbas

22 Jul 2017

Kaip susikurti gerą logotipą?

/
Paskelbė

Logotipas – vienas iš prekės ženklo elementų

Nepriklausomai nuo to, kuriate įmonę, prekiaujate su verslo liudijimu, dirbate su individualios veiklos pažymėjimu ar kuriate naują produktų liniją didesnėje įmonėje, ateina laikas kurti prekių ženklą arba logotipą. Virš jūsų galvos pakimba juodas klausimų debesis. Tai ką daryti?

Pradėkime nuo prekių ženklo. Prekių ženklu galima vadinti objektą reprezentuojančią idėjų sistemą, asociacijų tinklą, išreikštą vertės klientui kūrimo grandinėje. Lengviausia prekės ženklą suvokti kaip pažadą klientui. Kalbėdami apie žinomus, sėkmingus prekių ženklus lengvai suvoksime, ką jie žada. Pvz.:

  • Apple – mada ir patogus naudojimas.
  • Atsikeli ir varai – miesto stilius, lakoniškas, ironiškas.
  • Užkalnis – pseudointelektuali visuomenės kritika pašiepiamuoju tonu.

Taigi, prekių ženklas yra tai, kuo išsiskiria produktas, koks jausmas lieka ja pasinaudojus, kaip jus aptarnauja perkant tą prekę ar paslaugą, koks kvapas tvyro patalpoje, ką randate išpakavę siuntinį ir daugybė kitų į kliento sąmonę įstringančių detalių. „Maxima“, pradėjusi tikrinti kainas Lenkijoje, nuo tos pareigos išlaisvino ištikimus savo klientus. Tačiau tokia komunikacija greičiausiai dar labiau atbaidė ribinį aukštesnės vertės ieškantį segmentą, kuris dar labiau pamėgo nišines kokybiškų produktų krautuvėles, ūkininkų turgelius ir tokius prekybos centrus kaip Assorti. Bet „Maxima“ žinutė pagrindinį adresatą pasiekė. Tad ir jūsų prekės ženklo pažadas turi būti nukreiptas į tinkamą, idealų klientą. Negalite būti geri visiems, nes tai tas pats, kas būti geram niekam.

O kas yra logotipas? Logotipas yra ženklas, nuoroda, padedanti vizualiai vienareikšmiškai atpažinti prekę ar paslaugą. Atpažinti – tai ne tik perskaityti pavadinimą ir suprasti veiklos sritį, bet atpažinti savybes, pagal kurias nutartume, tai yra mums įdomu ar ne. Tai atitinka mano vertybes ir poreikius, ar ne. Taigi, logotipas skirtas man, klientui. Ne jums. Tai ne šeimos herbas.

Prekės ženklo pažadas

Jei tikite savo verslo idėja ir ateityje planuojate augti, arba tiesiog norite, kad klientai pajustų vertę ir sutiktų mokėti daugiau už jūsų darbą, apie logotipą galvokite kaip apie vieną iš prekių ženklo elementų. Svarbų, bet nereikšmingą, jei nekuriate išskirtinės vertės klientui. Pradėkime nuo šių klausimų:

1. Kas yra jūsų klientas?
2. Kuo jūsų produktas skiriasi nuo kitų klientui naudingu ar įdomiu būdu?
3. Ką norite, kad klientas apie jus galvotų, ką pažadate?
4. Kaip ta idėja, pažadas, bus įgyvendintas jūsų verslo procesuose? Ką klientas gali:

  • pamatyti
  • užuosti
  • išgirsti
  • pajausti
  • pamanyti
  • pasakyti
  • padaryti

5. Kokie žodžiai tinkamiausi veiklai apibūdinti, kokiu žodžiu ar vaizdu išreikšite savo unikalią naudą klientui?

Dėmesio, ne savo unikalumą, bet unikalią naudą klientui 🙂 Ir visa tai turi sutapti su įmonės misija bei artimiausio laikotarpio vizija. Nes tikrą prekės ženklą sukursite savo klientų galvose ir širdyse su laiku.

Gal ir ne pati lengviausia užduotis, bet atsakę į aukščiau pateiktus klausimus tikrai turėsite, nuo ko atsispirti pateikdami užduotį dizaineriui logotipui kurti.

Logotipo kūrimas: ko prašyti dizainerio

Gyvenime viskas vyksta labai greitai, ir dažnas verslininkas pirmiau padaro, paskui pagalvoja apie kitą žingsnį. Logotipas neretai yra vienas iš tų dalykų, kurių reikėjo jau vakar. Apie logotipų atlikimo techniką, stilių ir mados tendencijas kalbėti paliksime dizaineriams. Tačiau bet kuriuo atveju neprašausite, jei formuluodami užduotį dizaineriui įsisprausite į žemiau pateikiamą formatą.

  • Ką norėtume, kad klientas perskaitytų (nuskaitymas) ir suprastų funkciniu ir naudos – išskirtinumo požiūriu.
  • Kuri to įspūdžio dalis turėtų būti perteikta vaizdu, kuri – žodžiu?

Pavyzdys. Turime simpatišką logotipą:

zuvaine

Nuskaitymas: šviežios ir kokybiškos žuvies namai „Žuvainė“.

Veiklos atpažįstamumas Vaizdas Tekstas
Naudos – išskirtinumo požiūriu Žuvytė vandenyje. Gyva, besišypsanti, iliustruoja šviežumą ir kokybę.
Funkciniu požiūriu Žuvainė

Kuo geras šitas logotipas? Labai paprastas ir labai aiškus. Iš vaizdo ir teksto suprantame, kad tai apie žuvį. Tekstinis pavadinimas patikslina, per priesagą kelia asociacijų su svetaine, ledaine – t. y., patalpa, kur vyksta tam tikra veikla. Suprantame, kad tai vieta, kur galima įsigyti ar paragauti žuvies. Kaip sukurti gerą pavadinimą, galite rasti čia.

Kitas pavyzdėlis – šunų, kačių ir kitų smulkių gyvūnų viešbutis. Smagus logotipas. Pavadinimas anglų kalba. Keliaujame, tai greičiausiai suprasime. Poreikis palikti augintinį iškyla, kai susipakuojame lagaminus. Draugiškai vizginama uodega ne tik nuotaikingas akcentas, bet ir kiekvieną laimingą šunų šeimininką pasitinkantis faktas.

pet-hotel

Nuskaitymas: kol jūs keliausite, jūsų augintinis jausis tikrai laimingas „Pet Hotel“.

Veiklos atpažįstamumas Vaizdas Tekstas
Naudos – išskirtinumo požiūriu Uodegytė į viršų – patenkintas gyvūnas. Lagaminas – keliaujantis šeimininkas
Funkciniu požiūriu Pet hotel

Geras logotipas komunikuoja pažadą klientams ir nusako esminę naudą. Jis yra simboliškas, originalus, bet paprastas, gerai skaitomas ir sumažintas ir kontrastingas. Geras logotipas nepraranda savo prasmės ir juodai baltas.

Žmonės perka ir naudoja daiktus be pavadinimų ir prekių ženklų. Taip, kaip perka daiktus ir vien dėl „vardo“. Visgi linkiu, kad logotipo kūrimas taptų prekės ženklo kūrimo pradžia, o jūsų verslas būtų atpažįstamas unikalios vertės ir potyrio dėka.

Palikti atsiliepimą