Įmonės pavadinimo kūrimas: sudominkite klientą

spekuliacija
25 Jun 2017

Įmonės pavadinimo kūrimas: sudominkite klientą

/
Paskelbė

Kam reikalingas įmonės pavadinimas?

Pavadinimas padeda žmonių kalba unikaliai identifikuoti juridinį asmenį, nes atsiminti keliolikos skaičių įmonės kodo kombinaciją gali tikrai ne kiekvienas. Ką dar gali pavadinimas:

  • padėti įsiminti įmonę ir vėliau ją rasti,
  • sukurti išankstinę nuomonę, kuo įmonė užsiima,
  • sukurti įsivaizduojamą charakterį, įvaizdį.

Pvz., Ginstata, Imstata, Tristata neabejotinia užsiima statyba. Optolita, Fishlita, Riestlita ir panašios -litos buvo įkurtos dvidešimtojo amžiaus pabaigoje, kai nuoroda pavadinime į veiklos vykdymo vieta Lietuvoje dar teikė kažkokios pridėtinės vertės. Apie impeksus ir kitus sovietmečio pabaigą menančius pavadinimus net neišsiplėsiu.

Kad įmonės pavadinimas padėtų klientams jus rasti

Įmonės pavadinimo kūrimas ir registravimas – svarbus verslo pradžios etapas. Kaip ir įprasta Lietuvoje, yra daugybė ribojimų, su kuriais susiduria verslininkas. Reikia patikrinti, ar įmonės pavadinimas atitinka LR įstatymus. Įsitikinti, kad norimas pavadinimas laisvas, galima Juridinių asmenų registro interneto svetainėje ir LR Valstybinio Patentų Biuro interneto svetainėje. Rezervuoti įmonės pavadinimą turėsite VĮ Registrų centre. Procedūros ir lingvistiniai galvosūkiai vargina, todėl dažnai apsistojama ties variantu „ai, bus gerai ir toks“. Taip, visaip gali būti gerai. Įmonės pavadinimas tikrai nėra vienintelis verslo sėkmės faktorius. Tačiau įmonės pavadinimas gali duoti naudos jūsų verslui.

Ar dar prisimenate laikus, kai norėdami kažką rasti, vartydavome spausdintus įmonių katalogus? Tikras verslo biblijas. Dabar viskas susitraukė iki Google paieškos langelio. Ir, nors dar yra veiklų, kurioms nereikia bent svetainės – vizitinės kortelės, kurdami pavadinimą kartu patikrinkite:

  • Ar yra laisvas domenas. Tai galima padaryti čia ir daugelyje kitų svetainių. Tikrai idealu ir visiems paprasčiau, kai sutampa įmonės pavadinimas ir interneto svetainė. Logiška, kad tokiu atveju pavadinimas ir domenas turi būti ne per ilgas. Arba teks naudoti pavadinimo santrumpą, bet tai jau mažiau šaunu.
  • Jei jūsų įmonė naudos kelis skirtingus prekių ženklus veiklai vykdyti, pagalvokite, kaip įmonės pavadinimas dera su prekių ženklų pavadinimu. Kaip pasijaus klientas, kai gaus sąskaitą su įmonės pavadinimu, skambančiu keistai, pvz., UAB „Spekuliacija“. Įmonė sėkmingai veikianti nuo 1993 m., bet ar malonu pirkti iš spekuliantų?
  • Ar jūsų pavadinimas ir domenas nėra per daug panašūs į kitų įmonių, ypač į konkurentų. Tai tikrai nėra geras būdas pritraukti klientus ir kvepia teisinėmis problemomis dėl prekių ženklų ir reklamos Google Adwords ribojimų.

Jei jūsų pavadinime bus bendrinių raktinių žodžių, atitinkamų prekių ar paslaugų ieškantys žmonės galbūt jus ras greičiau. Tačiau savaime tai pozicijų nepagerina, tad geriau būkite originalūs.

Įmonės pavadinimo kūrimo teisiniai ribojimai tikrai apsunkina visą procesą, tačiau kartu skatina į viską žiūrėti kūrybiškiau ir ieškoti įdomių pavadinimų. Gražiausieji ir „mandriausieji“ nuolat susilaukia Lietuvių kalbos komisijos ir žiniasklaidos dėmesio, ir tai savaime šiek tiek prisideda prie žinomumo didinimo.

Koks įmonės pavadinimas sudomina klientus?

Jei turite pretenzijų auginti verslą ir tapti klientų mėgstamu prekių ženklu, kurdami įmonės pavadinimą vadovaukitės prielaida, kad klientas gali jus rinktis tik dėl pavadinimo. Net jei neplanuojate įmonės pavadinimo naudoti komunikacijoje. Tiesiog įsivaizduokite, kad klientas mato įmonių pavadinimų sąrašą ir pagal pavadinimą sprendžia, kuri įmonė suteiks jo lūkesčius atitinkančią paslaugą. Lemiami yra trys kriterijai:

  1. Kas yra jūsų klientas, kas jam patinka, kokia kalba jis šneka? Mėgsta humorą, ar profesionalumą sieja su rimtumu?
  2. Ar pavadinime atsispindi jūsų verslo kuriama unikali vertė klientui? Kitaip tariant, ar pavadinimas žada tam tikrą rezultatą? Ar turi sąsajų su veikla?
  3. Ar sukelia prasmingų, žodžius papildančių asociacijų, palengvinančių įsimenamumą? Asociacijos gali būti:
  • žodinės, kaip Juokiasi puodas, kad katilas juodas;
  • vaizdinės, kaip Suka ūsą;
  • skonio, kvapo, kaip Kadagio dūmas ar Baltasis santalas;
  • socialinės – kultūrinės, kaip Vyrai virtuvėje ar Šarkos drabužinė;
  • jutiminės, Kuti kuti.

Kai komunikacijoje naudojamas pavadinimas neatitinka visų teisinių reikalavimų ir jo negalite registruoti kaip įmonės pavadinimo, puikus variantas yra tęsti temą, kaip UAB „Kiaulių valdovai“ vietoje keulė rūkė.

Visgi pagalvokite, kaip pasirinktas pavadinimas atrodys ant darbuotojų vizitinių kortelių, buhalterijos sąskaitų ir pan.

Kaip geriau nevadinti

Visada yra išimčių, bet dažniausiai nešaunu pavadinti verslą vyro, žmonos, vaikų, augintinių vardais, jų vardų samplaikomis ir kitais beprasmiais naujadarais. Tai rodo, kad mažai galvojate apie klientą ir ieškote būdų įprasminti save. O verslas yra ne tam, verslas yra jūsų klientui. Jei tiesiog neteikiate pavadinimui reikšmės, irgi nėra gerai, nes kartais klientas pasirinks tuos, kurie dėl jo stengiasi labiau.

Trumpas, taiklus, lengvai įsimenamas pavadinimas geriausiai atspindės jūsų meilę ir pagarbą klientui.

Palikti atsiliepimą